piątek, 14 grudnia 2012

              Przyjemność o poranku

Kasza jaglana (proso) o jej cudownych własciwosciach juz wspominałam wcześniej. Mozna ja przygotowywac na wiele sposobów. Ja uwielbiam ja, na śniadanie z różnymi dodatkami. Niektórzy jej nie lubia przez posmak goryczy ale jest na to sposób. Przed przyzadzeniem prażymy kasze pilnując zeby się nie przypaliła, kiedy zacznie pięknie pachnąc i ulotni się lekki dymek zalewamy wrzadkiem i po kilku minutach odlewamy, aby lekko oczyscic kasze.  Następnie zalewam jeszcze raz wrzadkiem tak, zeby woda lekko przykryła kasze. 
*Kasza jest świetna dla dzieci na słodko zamiast nudnej zupy mlecznej  mozemy zastapic ja kasza.:-)


Składniki
Kasza jaglana tyle ile jesteśmy w stanie zjesc, pamiętajmy ze zwiększa soja objetosc.
suszone rodzynki nie siarkowane
jagody goji 
jabłko 
orzechy u mnie pecan ale moga byc takie jakie lubimy
cynamon do smaku
miód do smaku
Kasze prażymy na patelni lub w garnku. Zalewamy ja wrzadkiem, po chwili odlewamy wodę i zalewamy jeszcze raz, kiedy kasza lekko zmięknie dorzucamy obrane pokrojone jabłko, garsc rodzynek, pare jagód goji. Kiedy woda wyparuje przyprawiamy cynamonem, dorzucamy orzechy mieszamy i polewamy miodem.
Przyzadzenie jest łatwe, szybkie trawa okolo 10 minut
Takie śniadanie daje na stały dopływ energii i leprze przyswajanie informacji na początek dnia.
SMACZNEGO ! 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz