wtorek, 12 lutego 2013

                                          Dżemiaki




 
Pomysł na dżemiaki urodził, się na weekend. Kiedy przyszła nam ochota na coś słodkiego.

 I oto są proste szybkie i mojego autorstwa.

Najważniejsze, że nie trzeba dużo składników i czasu.

Składniki
2 szkl. mąki z pełnegoprzemiału ja dałam pszenna
150 g masła 
szczypta soli
ciepła woda
Dżem słodki ja dałam truskawkowy i porzeczkowy

Mąkę, miękkie masło, szczyptę soli mieszamy razem i dodajemy ciepłej wody tyle żeby ciasto było dobrze połączone.
(ponieważ dopiero dopracowywuje swój przepis możemy dodać do ciasta trochę wanilii i cukru jeśli nie mamy słodkiego dżemu.
W zastępstwie dżemu może być masa daktylowa - czyli rozgotowane zmiksowane daktyle, lub jabłka z cynamonem.
Ale jak to zazwyczaj jest brakuje nam czasu więc dobry organiczny dżem jest super)

Ciasto wałkujemy i wycinamy kułka.
Pieczemy w piekarniku w tep. 200 stopni przez około 10 min
tak żeby nie były zarumienione.
Wyciągamy i smarujemy jedna część dżemem,  nakładamy drugą część ciastka, lekko dociskając i wkładamy na jeszcze kilka minut żeby się zarumieniły. 
Zmniejszając już tep. na 180 stopni C.
Pychota moje nie były bardzo słodkie ale mimo to zniknęły w kilka sekund.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz