wtorek, 30 kwietnia 2013

             ZAWIJANIEC NA MOJEJ NAGRODZIE





   
W końcu dotarła do mnie przesyłka z nagrodą.

Więc postanowiłam coś upichcić i wpadł mi w ręce ciekawy przepis. 
Trochę go z modyfikowałam, rezultaty przepyszne.

Najważniejsze w tym ciachu jest czas a konkretnie oszczędność czasu przy realizacji to co lubimy najbardziej. 
Zdrowo, inaczej i szybko.

Przegotujmy suche składniki: 
1 szklankę mąki orkiszowej, 1 szklankę mąki z pełnegoprzemiału, szczypta soli, łyżeczkę proszku do pieczenia(nie koniecznie) wszystko mieszamy.
 Mokre składniki:
0,5 szklanki mleka sojowego(może być inne) + 2 łyżki, 70g białego naturalnego tofu, 85 g masła roślinnego nierafinowanego. 
Tofu rozgniatamy z 2 łyżkami mleka można zmiksować. 
Wszystkie mokre składniki łączymy z suchymi wyżej wymienionymi składnikami na jednolitą masę.
Wałkujemy ciasto na papieże w kształt prostokonta możemy użyć do tego deski(ja użyłam swojej nagrody) która ułatwi nam zrobienie prostokąta. Kiedy wszystko gotowe wydzielmy środek ciasta. Gdzie rozkładamy dżem i orzechy. 
Boki  tniemy na skośne paski i składamy do środka na przemian tak jak tu: 


Dżem, powidła lub konfitura, orzechy włoskie mogą być inne(Ja użyłam powideł  gruszka, jabłko bez cukru)
Do posypanie płatki migdałów i lukier (0,5 szklanki cukru pudru mieszamy z łyżką mleka dodajemy łyżeczkę ekstraktu waniliowego  konsystencja ma być gęsta)

Tak gotowy zawijaniec wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 15 minut w tęp. 220  stopni.
Po upieczeniu polewamy lukrem i posypujemy uprażonymi migdałami.


Ciesze się, że w końcu znalazłam chwilę na dokończenie posta. 
Ponieważ za każdym razem kiedy zasiadałam do pisania  coś przerywało moją pracę.
Wszystkich moich stałych czytelników przepraszam i polecam ten szybki smakołyk
.:-)

1 komentarz:

  1. No i tak to ja lubię rozpoczynać dzień!!! :)))
    Nowy przepis, nowe zdjęcia... Czuje zapach, smak i emocje, które temu towarzyszą. A dzięki temu jestem jakby bliżej Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń