niedziela, 5 maja 2013

            Domowa krowa, czyli moje roślinne mleko


     Wiele osób nie toleruje laktozy lub unika przetworów mlecznych. Z wyborów etycznych lub zdrowotnych. Trudno jest jednak  zrezygnować z mleka, lubimy jego kolor i używamy go do większości naszych potraw. Ja dziś szukam alternatywy,
ponieważ lubię eksperymentować postanowiłam przsłowowią krowę zaprosić na nasze salony, a prawdziwym ciężko pracującym łaciatym przyjaciołom odpocząć. Takim sposobem  w naszej kuchni robi się mleko. Zdrowe, żywe i bogate w wartości odżywcze.



Mleko roślinne  z całych nie oczyszczonych nasion konopi:







Nasiona konopi czyli hamp seeds pod taką angielską nazwą można je również znaleźć.
Nasiona konopi zawierają wysoką dobrą jakość białka. Błonnik oraz witamię E, żelazo, wapń, potas, magnez i wiele innych. Są  również źródłem niezbędnych kwasów tłuszczowych omega 3, omega 6  które zapewnią nam prawidłowy balans hormonalny.
 Zdrową skórę, paznokcie i włosy.
Wspomogą prawidłowe funkcjonowanie mózgu.

Nasiona konopi pomagają w utrzymaniu stabilnego poziomu cukru we krwi, pomagają w usuwaniu nadmiaru złego cholesterolu, łagodzą zespół  napięcia miesiączkowego.
Wpływają korzystnie na pamięć, uczenie się.
 Podsumowując nasiona konopi są zdrowe i pomocne dla naszych kości, mięśni oraz całego układu nerwowego.






W sprzedaży dostępne są w skorupkach i łuskane Ja polecam te pierwsze są "żywsze" i zdrowsze.
     Kiedy już wiemy jakim bogactwem są nasiona konopi, zapraszam wszystkich do mojej domowej roślinnej "mleczarni"



Potrzebujemy
1 szklankę niełuskanych nasion konopi 
1 szklankę wody
2 godziny
Nasiona zalewamy wodą  i odstawimy aż nasiąkną. 


 Następnie odlewamy wodę płuczemy nasiona i przekładamy je do miksera z 4 szklankami wody. miksujemy wszystko około 5 minut.


 Kiedy już zrobiliśmy wszystkie czynności czas na przecedzenie mleka Ja użyłam durszlaka wyłożonego pieluchą tetrową.


Spójrzcie jak niesamowita jest droga do naszego domowego mleka
a smak i kolor porównywany do tego, który znamy.


   Gotowe
     Mleko możemy wykorzystać np do koktajli kliknj po przepis





1 komentarz:

  1. Smaczne,zdrowe,mieści się w małym pojemniku-bomba witaminowa i krasula nie potrzebna.Super pomysł.Muszę spróbować.Pozdrawiam i przesyłam buziaki.

    OdpowiedzUsuń