sobota, 19 stycznia 2013

                                   Ruloniki z farszem



Ruloniki sa z pieczarkami i cebula ale, tak naprawdę moga być z wszystkim co sobie wymyślimy. W święta gościły na moim stole z kapusta kiszona i grzybami. Przepis jest prosty i dosyć szybki.
Ciasto:
400 g maki pełnowatośćiowej albo pół na pół z białą
190 ml wody letniej
1 jajko
1 łyżka masła
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka drożdży

Letnia Wodę mieszamy z cukrem i drożdżami odstawiamy na 15 min, po tym czasie dodajemy resztę składników, na  końcu jajko.
Wszystko pożadnie wyrabiamy i odstawiamy do wyrośnięcia w cieple miejsce (Ciasto ma być elastyczne w razie potrzeby dodaj maki lub wody)). Kiedy ciasto podwoi swoja objetośc delikatnie je wałkujemy w kształt prostokonta. Farsz zrobiłam z pieczarek, cebuli i czosnku. Wszystko pokroilam w kostke i podsmażyłam na ghee. Farsz rozłożyłam na ciasto i zawinełam w rulon, następnie pociełam na kawałki i piekłam w piekarniku 180 stopni okolło 20 - 30 min Czas zależy od farszu jeśli bardziej wodnisty tym dłużej musi byc w piekarniku.(można je po wierzchu posmarować roztrzepanym jajkiem lub oliwa)

                       
                               A to już z kapusta i grzybami.
                                         



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz