środa, 6 marca 2013

     Wiosna Wiosna ach to ty....

   Na myśl o zbliżającej się wiośnie, na mojej twarzy pojawia się uśmiech. 
Uwielbiam tą porę roku, kiedy wszystko budzi się na nowo do życia. 
Magia kolorów,przyjemne ćwierkanie ptaków i głowa pełna pomysłów.

Ponieważ jeszcze trochę musimy na nią poczekać, Ja zaprosiłam ja do mojej kuchni trochę szybciej.

        Do naszej wiosny potrzebujemy
Makaron orkiszowy lub z semoliny(inaczej pszenicy durum)
2 cukinie
1 szkl. mrożonego groszku w sezonie świeży
3 duże marchewki
pietruszka u mnie suszona
3 pomidory świeże. 
(zawsze sięgam w zimie po puszkę pomidorów ale zależało mi na konsystencji wiec tak znalazły się na talerzu)
sól, pieprz do smaku
parmezan 
łyżka ghee lub oleju nie rafinowanego



*Warzywa kroimy w drobną kostkę.
*Makaron gotujemy.
Na rozgrzanym oleju na początek wrzucamy marchewkę i przez jakiś czas podsmażamy.
 Aby się nie przypaliła dodajemy odrobinę wody.
Następnie dodajemy cukinie i mrożony groszek.
Danie robi się szybko wiec trzeba pilnować żeby warzywa były al dente.
 Kiedy groszek jest miękki dodajemy pomidory. Doprawiamy pietruszką,solą,pieprzem.
Podajemy z parmezanem, jeśli ktoś nie używa lub nie ma, polecam użycie rozgniecionych pistacji.
SMACZNEGO  
Posiłek bogaty w błonnik,białko i węglowodany :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz