piątek, 12 kwietnia 2013

                           PLACEK PO WĘGIERSKU 

                          PO MOJEMU



Składniki na placki:
4 duże ekologiczne ziemniaki
1 ząbek czosnku
1 eko jajko
około 1 łyżki mąki ja dałam z quinoy
(bez glutenowej może być np. ryżowa,kukurydziana,gryczana,sojowa,z cieciorki)
Do smaku tymianek, sól, pieprz moje były pikantne.
Ziemniaki starłam na dużych oczkach.
Wszystkie składniki dobrze mieszamy i smażymy na małej patelni na całej szerokości tak aby placki były duże,na małym ogniu.



Zabieramy się za farsz:
Potrzebujemy mniejszą szklankę namoczonej przez noc ciecierzycy.
1 cm. kombu glonu
1 dużą marchewkę
cebulę
10 sztuk małych pieczarek
1 brokuł
3 łyżki sosu sojowego
2 łyżki mąki z ciecierzycy
1,5 szklanki wody
Namoczoną dobrze wypłukaną cieciorkę gotujemy z dodatkiem kombu
do momentu aż zmięknie.
W tym czasie marchewkę,cebulę kroimy w bardzo cienką kostkę.
Pieczarki kroimy w paski, a brokuł dzielimy na mniejsze różyczki.
W rondelku dusimy cebulę w 0,5 szkl. wody i dodajemy marchewkę  pod przykryciem gotujemy przez 5 min.
Do garnka dodajemy pieczarki i sos sojowy.
Kiedy gotujące składniki będą miękkie dodajemy brokuła.
W szklance z letnią wodą rozpuszczamy mąkę i powoli dodajemy do warzyw cały czas mieszając, aż powstanie gęściejszy sos. 
Dorzucamy ciecierzycę i kombu pokrojone w kostkę.
Do smaku można dodać więcej soli.




To co potrzebujemy jest w zasięgu naszej reki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz