środa, 15 maja 2013

                                   Ciasto babci Józi

  Dawno temu tak to było: 
Któregoś razu chciałam coś upiec, ale z moimi zdolnościami do pieczenia nic dobrego by nie wyszło. 
I tak moja kochana babcia dała mi prosty przepis na ciasto z owocami sezonowymi, które zawsze wychodzi.
Teraz mogę powiedzieć, że były to moje początki pieczenia. 


       Ja ciasto babciu Józi upiekłam z rabarbarem.

 do pieczenia potrzebujemy:
2,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 szklanka oleju rzepakowego
nie cała szklanka cukru brązowego
5 jajek eko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
owoce u mnie rabarbar

Teraz wszystko mieszamy w kolejności:
Olej miksujemy z cukrem następnie dodajemy po jednym jajku. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy do oleju. Wszystko dokańczamy już łyżką. 
Przekładamy do formy dodajemy pokrojony w kostkę rabarbar i pieczemy w tep. 180 stopni przez nie całą godzinę.

 Na koniec posypujemy cukrem pudrem.



A to majówkowe ciasto w innej foremce na wypadzie kiedy wyszło pierwsze słonko. 
Z pozostałego rabarbaru zrobiłam kompot, który zapakowałam do termosów.


               Pychota ;-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz