środa, 22 maja 2013

                                      Pompowana przekąska


Jak się ma w domu słodyczowego potwora trzeba mieć zawsze  coś zdrowego na słodko.


                   Przypominam sobie, że jak chodziłam do szkoły okazjonalnie jadłam, tak zwane szyszki zrobione z preparowanego ryżu w karmelu albo w toffi. 

No i wielki powrót wspomnień na talerzu.
                  
Batoniki z ziarnami 
2,5 szklanki preparowanego ryżu
0,5 szklanki masła orzechowego ja dałam z migdałów ale może być np. z orzechów ziemnych.
0,5 szklanki syropu z agawy lub miodu
i po garści prażonych pestek słonecznika,dyni,sezamu i maku.
ja dorzuciłam jeszcze nasiona chia.
Suche składniki mieszamy razem i dodajemy szczyptę soli.
W garnku rozgrzewamy masło orzechowe i dodajemy agawę lub miód tak aby składniki się połączyły ale nie gotowały.
Do suchych składników dodajemy miksturę i dobrze mieszamy.


Wszystko przekładamy do formy wyłożonej papierem i dobrze ubijamy ja użyłam tłuczka do ziemniaków.
Odkładamy do zamrażarki na 15 min lub na 30 min do lodówki.
W tym czasie przygotowujemy kakaową polewę.
 Dla ułatwienia można użyć rozpuszczonej gorzkiej czekolady.
Ja zrobiłam własną z roślinnego masła nie utwardzonego 50 g do tego śmietanka sojowa 100 ml i 4 łyżki karobu.
Wszystko razem gotujemy czekamy aż przestygnie i nakładamy na batoniki i do lodówki jeszcze na chwile.

Kiedy wszystko przestygnie kroimy na batony.



W przepisie pojawiły się nowe składniki: 

Nasiona chia inaczej szałwia hiszpańska.
Bogactwo wartości:
 stanowią źródło kwasów omega 3 i omega 6
zawiera dużo antyoksydantów oraz witamin i minerałów
wapń,żelazo,cynk, niacyna,fosfor,magnez.
Zawiera również dużo białka łatwo przyswajalnego rozpuszczalnego w wodzie. 
Dobre dla vegan i wegetraian.
Wspomagają nawilżanie przez co są dobre dla sportowców.
Spowalniają rozkład węglowodanów na cukry proste oraz reguluję poziom cukru. Posiadają również dużo błonnika.
 W sprzedaży dostępne są w różnych kolorach, najpopularniejsze są czarne.
Nasiona chia zostały określone jednym z pięciu najważniejszych pokarmów.



Karob inaczej chleb świętojański
Jest to drzewo, do  jadalnej części należą stronki z ziarnami,
z, którego wytwarza się mączkę o podobnym zastosowaniu do kaka. 
Jeśli chodzi o smak moim zdaniem przebija kakao.
Karob posiada wiele witamin i minerałów takich jak:
witaminy B1,B2, E,  dużo wapnia, miedź, magnez potas, chrom.
W przeciwieństwie do kakao osoby z migreną mogą go używać, alergicy a także osoby odchudzające, się  jest bardzo nisko kaloryczny. 
Działa antybakteryjnie, zalecany jest przy nad kwasocie oraz refluksie.



Smacznego dnia Wam życzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz