wtorek, 1 października 2013

                Zawitał u nas kolor pomarańczowy


     
           Długo nie pisałam i zanim się obejrzałam już nadeszła jesień.
 Na podwórku coraz zimniej i szarawo.
Ale nie na naszym ogródku tu rospoczął się kolejny etap przemian, dominują kolory pomarańczu, czerwieni, zieleni i fioletu.

Ponieważ pomarańczowy to mój ulubiony kolor prosto z ogródka pozytywna energia czyli w roli głównej Dynia.

Przepis, już kiedyś dostałam od mojej koleżanki Magdaleny obecnie jest szczęśliwą mamą, którą serdecznie pozdrawiam. 
Myślę że kiedy jej chłopczyk podrośnie to na pewno będzie dostawał przepyszne kubusie.


Do zrobienia kubusiów lub musu  potrzebujemy.



  Dynia moja była około 2,5 kilo
marchewki 1,5 kilogram
3 kilogramy jabłek
cytryna 
cukier 250g ja użyłam brzozowego ksylitolu

jeśli użyjecie większej ilości warzyw pamiętajcie o proporcjach i próbowaniu smaku.

Wszystkie warzywa obieramy ze skórki i dusimy w niewielkiej ilości wody każde osobno.
Dynia i jabłka poruszą, się najszybciej wiec polecam marchewkę wstawić jako pierwszą i drobno pokroić.
Kiedy warzywa zmiękły miksujemy je na gładką masę i mieszamy razem.
Na końcu dosładzamy i dodajemy cytrynę według uznania czasami warzywa są już tak słodkie, kwaśne, że nie trzeba dużo "doprawiać"



Jeśli wolimy mieć kubusia w formie do picia dodajemy do musu przefitrowaną lub butelkową wodę.
 W takiej formie pasteryzujemy przez 5 minut



świetna przekąska na drugie śniadanie.
A dzieci pokochają smak i kolor naturalnie przetworzonego kubusia bez żadnych podejrzanych dodatków i nadmiaru złego cukru.


Smacznego !!!! 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz