poniedziałek, 9 grudnia 2013

                     CHLEB WIELOWIELOZIARNISTY 
                               Bez mąki bez drożdży


Chleb dla tych co lubią dużo i jeszcze więcej a przy tym lubią mieć czas dla siebie. 
Szybki i bardzo pożywny.
Bierzemy się do pracy potrzebujemy
1,5 szklanki płatków owsianych ja dałam żytnie ale można dać bez glutenowe
1 szklanka słonecznika
0,5  szklanki siemienia lnianego 
0,5 szklanki orzechów jakie lubicie ja dałam laskowe
3 łyżki nasion chia (szałowi hiszpańskiej)
5 łyżek łupin babki jajowatej *
ja dodałam jeszcze 1 łyżkę białka dla sportowców vegan z konopi.
nie ma takiej konieczności
1,5 szklanki letniej wody
4 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego.
cukier brzozowy i sól do smaku po 1 łyżeczce.


*łupiny babki jajowatej

Babka jajowata i jej łupiny zawierają bardzo dużo cennego błonnika, który pomaga w prawidłowej perystaltyce jelit.
 Dzięki śluzowi zawartemu w łupinach pomaga łagodzić hemoroidy i stany zapalne jelit.
Stosowanie łupin pomaga w walce z otyłością a także obniża 
zły cholesterol i ciśnienie krwi.
Zastosowanie w kuchni jest różne ponieważ dodając je potrawy gęstnieją wiec są świetne do sosów i zup.
Jak również kefirów, jogurtów itp.

Wracając do naszego chleba 
wszystkie składniki mieszamy porządnie ze sobą i przekładamy do foremki wyłożonej papierem.
Odstawiamy na godzinę lub więcej aby składniki się "zawiązały"
i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 
30 - 40 min.
Kiedy jest już gotowy wkładamy go bez foremki z powrotem do wyłączonego piekarnika aż wystygnie.


Chleb jest nie tylko zdrowy ale bardzo smaczny.
Co do składników to możecie dodać do niego to co lubicie.

Kanapka jest z tofu wędzonym i kiełkami rzodkiewki.


Miłego pichcenia.:-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz